معرفی استان‌های برتر خرید تضمینی گندم  

 میزان خرید گندم در سال 1403 در مقایسه با سال گذشته از رشدی بالغ بر 17 درصد برخوردار بوده است.

طبق اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت بازرگانی دولتی ایران (مبدأ) ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تُن گندم از استان های مختلف خریداری شده است که اسامی ۵ استان صدرنشین در خرید این محصول استراتژیک به شرح زیر است:

استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و 623 هزار تُن، گلستان با خرید یک میلیون و 15 هزار تُن، فارس با خرید 889 هزار تُن، کردستان با خرید 875 هزار تُن و کرمانشاه با خرید 771 هزار تُن گندم، در صدر دریافت گندم از کشاورزان جای دارند.

گفتنی است پس از این 5 استان، به ترتیب استان‌های همدان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام ، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید 300 هزار تا نیم میلیون تُن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند.

استان‌های کرمان و قزوین، به ترتیب هر یک با خرید 200 تا 300 هزار و استان‌های اصفهان، خراسان ‌شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید 100 تا 200 هزار تُن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم جا خوش کرده‌اند.

با افزایش یک و نیم میلیون تُنی دریافت گندم در مقایسه با سال گذشته، میزان خرید گندم از رشدی بالغ بر 17 درصد برخوردار بوده است.

نام :*
پست الکترونیک :
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود

لیست قیمت رمزارزها به زودی راه اندازی می شود